Autoremont
E - R 9:00 - 17:00 |
Kui külm mootor ei käivitu. Õues seisvat korras mootorit ja talvistes tingimustes piisavalt voolava õliga mootorit on ohutu käivitada kuni mootori temperatuurini - 25 kraadi. Madalamatel temperatuuridel olev korras mootor võib küll käivituda kuid temperatuuri edasisel langemisel tõuseb mootori purunemise oht. Enamasti purunevad mootori õli hangumisest põhjustatud ülekoormusest, hammasrihmad, hammasrihma pingutus ja juhtrullikute kinnituspoldid, õlifiltrid ja nende tihendid, hammasvööd, starterid. Seepärast oleks otstarbekas vältida mootori temperatuuri langemist alla - 25 kraadi. Paigaldada plokisoojendus, parkida auto tuulevaksemasse kohta, varjualusesse, paigaldada õhtu mootorile tekk et öö jooksul temperatuur ei langeks nii madalale jne. Kui külm mootor ei käivitu peab vaatama, kas käivitamisel tuleb summutist heledat kütuse udu. 1. Tuleb. Viga on eelsüüteküünaldes, akus, starteris, külmaga hangunud mootoriõlis, klapid reguleerimata (jäävad lahti), mootor hõre (silindrid, kolvirõngad, kolvid kulunud, vigane plokikaanetihend), sissepritse moment vale, vänt- ja nukkvõlli omavaheline asend nihkunud (ebapädev hammasrihma vahetus, väntvõlli otsast lahti tulnud hammasrihmaratas), 2. Ei tule. Pole kütust, lekkega küttesüsteemi sattub õhku (seda soodustab umbes kütusefilter), kütusefilter umbes, suvine diiselküte, vesi küttesüsteemis mis on külmunud või ummistanud filtri, kütuses olevad setted mis on ummistanud küttesüsteemi, etteandepump ei pumpa kütust ülesse, kütusepump on purunenud, enne filtrit on autoomaniku poolt paigaldatud klapp mis ei lase kütust tagasi vajuda ja see klapp on umbes, autodel mil on jämepuhastusfilter on see umbes, etteandepump katki või umbes. Kõrgsurvepump katki. CR pihustitaga mootoril mõne pihusti tagasijooks liiga suur ja laseb sealt kütuse surve maha. Surve reguleerimise klapp laseb surve maha. Solenoidklapp mis laseb kütuse pumpa ei avane. 1. Eelsüüteküünlad läbi põlenud. Takistus suur. Proovilamp 21w mis on ühendatud + klemmi ja küünla klemmi vahele ei sütti. 2. Eelsüüteküünaldele ei tule voolu. Võimalikud vead. NB paljude autode eelsüüteküünaldele ei tule voolu kui mootori temperatuur on kõrgem kui +5 kraadi. Eelsüüteküünlad mis on paigutatud sisselaskekollektorisse ja peavad süütama küünlale juhitud kütuse umbes minutiks enne käivitamist rakenduvad alles peale -5 kraadi või veel madalamal temperatuuril. 2.1. Kaitse läbipõlenud 2.2 Eelsüüteküünalde juhtmed ei anna ühendust, relee kaitsme, küünla jne juures. 2.3 Eelsüüteküünalde relee on katki. 2.4 mootori temperatuuri andur mis annab juhtplokile mootori temperatuuri on rikkis. 2.5 ühenduses temperatuuri andur - juhtplokk, juhtplokk - eelsüüteküünalde relee on katkestus. 2.6 juhtplokk on katki
Aku 1. Kontrolli aku sobivust. Ostes uut akut osta mahtuvuselt alati suurim võimalik. Aku mahtuvust väljendatakse Ah - ampertundides. Oluline on veel käivitusvool amprites. Selle väljendamiseks on kaks enamkasutatavat standardit. EN60095-1 DIN43539-2 SAE ICE 280 170 300 195 330 200 350 225 360 225 400 250 420 255 450 290 480 280 500 325 520 310 550 355 540 335 600 390 600 365 650 420 640 395 700 450 1,9 - 2,5 liitriste diiselmootori akude käivitusvool peaks olema kindlasti üle 600A EN järgi. 2.Mõõda pinget aku ja starteri klemmidel mootori käivitamise ajal. Pinge peaks olema üle 10 voldi. Juhul kui pinge on starteri klemmidel oluliselt madalam kui aku klemmidel on kusagil halb ühendus. Halva ühendusega koht soojeneb/kuumeneb pärast kahte kolme kuni 45 sekundilist käivitamist. 3. Juhul kui pinge aku klemmidel on madalam kui 10 volti. 3.1. Aku on liiga nõrk. võimalikud vead. 3.1.1 Liiga väike aku vaata punkt 1. ja osta võimsam aku. 3.1.2. Generaator ei lae akut piisavalt või laeb üle. Laadimisvool peaks olema 13,8 volti 3.1.3. Akus akuvedeliku vähe. Lisa testileeritud vett. ja vii aku sooja ruumi laadima. Vedeliku vähesus viitab võimalikule ülelaadimisele. 3.1.4 Aku on defektne, vana või rikutud liiga madala või kõrge laadimisvoolu poolt. NB peale uue aku paigaldamist kontrollida laadimisvoolu mis peaks olema 13,8 volti Starter. 3.2 Starter võtab liiga palju voolu. Enamiku 1,9 - 2,5 liitriste mootorite starterite voolutarve on 250-300 amprit. Kaks võimaliku põhjust. Starteri voolutarvet mõõdame ampertangidega. 3.2.1. Starter on lühises või puksid kulunud. Vaheta starter. Remontida võib ka kuid kahjuks ei ole see alati võimalik ja otstarbekas. Hangunud mootoriõli. 3.2.2. Starteril on liiga raske mootorit ringi vedada. Õli on liiga paks. Juhul kui auto seisab õues meie kliimas peaks olema õli voolavus külmaga olema vähemalt 5w?? (mida väiksem arv aastaringse õli tähise w ees seda voolavam on õli külmaga ja mida suurem w järel seda paksem kuuma mootoriga) Klapivahed puuduvad. Paljudel reguleeritavate klappidega mootoritel kaovad ajapikku klapivahed ja klapid ei sulgu enam tihedalt.
Kui aega on siis kirjutame edasi ...
|
|